Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Van strategie tot uitvoering: wij zijn breed inzetbaar en hebben uiteenlopende HR-projecten succesvol afgerond – hieronder een greep uit de praktijk.
Snel thuis in uw organisatie
Wij vinden snel de weg binnen uw organisatie en onze verfrissende blik kan voor nieuwe inzichten zorgen. Als HR interim-professional springen wij in waar nodig – of het nu gaat om tijdelijke vervanging, extra capaciteit of specifieke expertise. We hebben meerdere opdrachten succesvol afgerond en worden regelmatig teruggevraagd door opdrachtgevers. Onze kracht ligt in het meedenken op strategisch niveau, gecombineerd met een praktische, resultaatgerichte aanpak in de uitvoering.
Wat betalen we eigenlijk – en waarom?
Bij een mkb-bedrijf ging het bepalen van salaris en salarisverhogingen nog steeds op gevoel. “We moeten hier wat mee,” zei de directeur. Ik ontwikkelde een beloningsstructuur die paste bij hun cultuur: duidelijk, rechtvaardig en uitlegbaar. Geen standaard salarisschalen, maar wel kaders die richting geven. Samen hebben we het uitgerold naar het hele team. Het resultaat? Geen scheve gezichten meer, maar helderheid en vertrouwen.
Van beoordeling naar gesprek over groei
In een productiebedrijf werd ieder jaar trouw beoordeeld. Of nou ja, “beoordelen” – het waren ingevulde formulieren, vooral gericht op wat niet goed ging. Leidinggevenden en medewerkers werden er niet blij van. Samen hebben we het roer omgegooid: geen vinkjes meer, maar gesprekken over ontwikkeling, inzetbaarheid en talent. We ontwierpen een nieuw proces, én ik hielp bij de invoering. Nu is het niet meer: “hoe scoor je op competentie X?”, maar: “hoe wil jij groeien, en wat heb je daarvoor nodig?”
Van chaos naar klik
HR in een handelsbedrijf was het overzicht kwijt. “We weten dat het er is, maar niemand kan het vinden,” zeiden ze. Documenten stonden op drie plekken, versies liepen door elkaar en medewerkers vroegen telkens opnieuw naar dezelfde formulieren. Ik dook in hun processen, bracht structuur aan en richtte SharePoint opnieuw in – praktisch, logisch en toekomstbestendig. Nu vinden medewerkers in één klik wat ze zoeken. En HR? Die is eindelijk verlost van het doorsturen van ‘die pdf van vorig jaar’.
Niet vindbaar, wel waardevol
Een technisch bedrijf in de Achterhoek had één groot probleem: vacatures bleven maanden openstaan. Ze hadden een goed verhaal, een mooi bedrijf – maar niemand wist dat. Hun aanwezigheid op social media? Nauwelijks. Ze vroegen mij om het project ‘employer branding’ te trekken. Ik startte met interviews: wie zijn jullie eigenlijk als werkgever? Daarna zette ik een plan op: heldere kernboodschappen. Samen met marketing zetten we hun verhaal online. Geen loze beloften, maar echte verhalen. En ja, de sollicitaties kwamen binnen.
Als afscheid onvermijdelijk wordt
In een familiebedrijf liep de samenwerking met een medewerker steeds stroever. Wat ooit vanzelf ging, liep nu vast. Er was spanning, ruis en frustratie. Ik werd gevraagd om het proces rond een mogelijk afscheid te begeleiden. In gesprekken bracht ik helderheid, structuur en rust. We kwamen tot een nette oplossing waarin iedereen zich kon vinden. Soms zit de kracht van HR niet in regels, maar in menselijkheid.
Pierre van der Woude, Marketing Director KICE
Copyright © 2024 KND. B.V. - Alle rechten voorbehouden
Powered by GoDaddy
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.